Isnin, 12 November 2012

05 di gemas - Google Blog Search

05 di gemas - Google Blog Search


5 jam menuju ke <b>Bahau</b> - Ini Kisahku ~SuKa & Duka

Posted: 28 Oct 2012 09:17 PM PDT


Assalamualaikum wbt

Selamat Hari Raya Aidiladha  :)

So mcm mana dgn percutian korang?  Aku x blk kg sbb huby berkerja pd hari sabtu & ahad.  Disebabkan itu disaat saat akhir aku merancang untuk menyambut hari raya bersama kakak & adik di Bahau. ( adik pun cuti sehari jer )

Ohh siapa yg ada di Bahau tu?

Kakak aku dok kat Bahau.  Sangat jauh untuk dia beraya pulang ( uwang nya pun ngak mencukupi ).  Sebelum raya aku, kkk & adik saling telepon & sms.  Sampaila kredit habis.  Kesian kakak aku x dapat blk kg maka aku ngan adik pun decide jomla beraya diumah dia sambil dah bg pesanan siap2 ( sila sponsor minyak keter huhuhuuu ).

Maka Slps magrib aku sefamili menuju ke Bangi mengambil adik.  Hujan sangat lebat sepanjang perjalanan. Selalu 20 minit bleh sampai, ni 40mnt baru leh sampai.  memang lebat sangat.  Air pun dah penuh atas jalan raya.  Dalam hati berdoa jgnla banjir.

Lepas amik adik terus amik hiway LEKAS, wahhh kitrg sangat x sabar utk ketemu kakak tersayang ( heeee nak elak jem di Nilai & Seremban sbnrnya ).  Pesan kat huby isi minyak siap2, jgn nak cari pasal pulak.

Dr Bangi pun udah ada jln yg banjir.  X tahulah mcm mn kereta2 yg tersangkut x boleh lalu tu.  Ohhhh permudahkanlah perjalanan kami ini Ya Allah.

Sepanjang perjalanan mellaui LEKAS amatla lancar.

TAPIiiiiiiiiiiiiiiiiiIIiiiii kan kan

Lepas jer melalui petronas utk ke Jln baru (pengganti Bukit Putus tu ).. betul betulla buat buntut kitorg semua x senang nak duduk..

3 JAM.... 3 jammmm sahaja berada diatas jalan tu..  x bergerak... kalo bergerak pun adala 10meter lps tu berenti 30 mnt...

Org yg jln kaki pun lagi laju drp kereta2 yg ada..  Betullaaaa aku x tipu.  Depan aku tu ada sebijik bas.. sepanjang jalan tu 2 org lelaki  turun drp bus & jalan kaki...

Nasib baik minyak keter full,  kalo kunin lip lap lip lap, memang makin stressla..

Nasib baik anak2 pun xder nak wat hal sangat.  wat  hal pun kejap jer ms sbb diorg x selesa nak tido.

Salah timing tulla.

Ada eksiden ker?

Ni mesti jem sampai kat Ulu bendul.  Ujar huby ngan adik ni.  Tengah2 perjalanan adik bertukar drive ngan huby.  Sebelum mulut huby mula menyanyi riang baik aku srh adik aku yg drive.  Kalo edak aissss  ( adik aku pompuan )

Yg adik aku pulak bwk keter mcm dah 10 thn dpt lesen.  Stop betul2 kat belakang keter org.  Lagi 5 inci memang nak kena buntut org.  X senang nak duduk aku dibuatnya.  2-3 kalo gakla aku ckp jgn dekat2 sangat.  Huhuuu

Lps tukan, berani gak adik aku ni nak potong line,  yerla x sanggup dah nak dok diam diam. Ada chance dia potong sampaila kunun2 x nak potong lagi.  Nak msk lane keter belakang x bagi( hahha padan muker korg, potong2 lagik ).  Oooo diorg x bg msk adik aku potong lagi.  Jauh gakla dia potong. nsb baik jln sebelah agk clear.

Sampaila......  Ohhhhh nila penyebab ke 'jem' an tu...

Giler korang...  Korang nyer psl org2 kat belakang tu yg terpaksa menanggung beban.

Kalo korang tau jalan Bukit Putus, jalan tu kan ada 2 lane.  1 arah ke K.Pilah & 1 lagi arah ke Seremban.

Dua2 jalan tu dah jadi 1 jalan.   Mcm 1 way ajo.   2 jalan dah jadi mcm 4 jalan.  So bila sampai simpang nak keluar ke jln baru tu, udah diorg blok jalan.   Kereta2 yg ikut jln baru x leh nak lalu sbb kereta2 dr BP tu dah conquer simpang tu.  Sampai kereta2 yg nak ke arah Seremban pun x leh nak lalu. Hiruk pikuk tolla.

Betul2 mcm kambing keluar kandang bak kata bapak Aiman.

Lega betul bila dah lalu Ulu Bendul.  Clear.  Kalo sesak sampai K. Pilah memangla..

Itu pun sebab adik aku berlagak otai..  Kalo skima nak jadi pengguna yg sopan santun memang x sampai2 lagila.  Tapi mlm tu adik aku drive xla membahayakan kereta2 lain cuma sedikit kejam ngan cross line jer.

Ni la padahnyer kalo mengater org jer.  Mlm tu kitrg ckp ' siannye org2 yg balik Kelantan kan, drive sampai 12 jam baru sampai'.. Hahhha padan muka kitrg. Xyah nak ngater org lain, muka sendirik dah terkena.

Sampai akak kol 'korang kat ner, korang kat ner'.  Tuan umah dah bangun 2-3 kali, korang x sampai2 lagi.

Abg ipo aku lagi kejam,  'korang jalan kaki ker'..  haaa yola, kitrg ngah berjoging nih. sambil hirup udara segar.

Kul 1am baru kitrg sampai Bahau. Adooii krem tol bontot aku dok pangku Delisha.  Sampai2 edak tido terus.  Kitorg melantak nasik impit ngan rendang dulu. Lapo sihhh, nasib baik adik aku bwk bekalan biskut kering. Leh mengunyah dlm keter.  Edakler sakit hati sangat

Nasib baikla mlm tu kitrg xder yg sakit perut.  Rs nak terkencing ker. Haa kalo ada memang bertambah stress.  Adik aku ckp ' aiikk dah 2-3 kali  terjg pun lum sampai2 lagi yer'.  hahaha berani gak ko nak terlena.  Aku memang x berani.  'Jem' adalah ms yg paling x sesuai utk aku tdo..  Ko nak menambahkan stress kat laki ko ker.  Urllpp

Len kali nak balik tu memang betul2 kena rancang perjalanan. Jgn ingat esok nak raya xder org nak blk mlm ni.

Kitrg balik kl hr Jumaat mlm.  Alhamdulillah, lancar jer.  2 jam lebih dah sampai.  Kalo blk semlm aku kompem jem lagi ( sbb byk kali terkena).

Begitula cerita raya aku.  Jumaat siang tu aktiviti makan2 jer.  Lps mkn sembang2, dah ngantok tido.  Bangun tdo mkn balik.  Aiisshh naik sekilo aku sehari.

* Ada hati nak buat qurban thn dpn. share2 ngan adik beradik. Insyaallah *

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads