Sabtu, 15 September 2012

05 di seremban - Google Blog Search

05 di seremban - Google Blog Search


FLOWER&#39;S OF MY LIFE: Kisah Sesat <b>Di Seremban</b>

Posted: 13 Sep 2012 08:39 PM PDT


Assalamualaikum,

Baru hari ini berkesempatan masuk. Sejak dari hari Isnin di serang penyakit open house
iaitu ceri beri... aduhai seksanya...padan muka tu kan, makan banyak lagi...hihi~

Walau terlambat, tetap nak tulis di sini al-kisah Sabtu lepas untuk kenangan diri sendiri.
Kisah bagaimana kami sekeluarga berusaha mencari rumah Kak Erna di Seremban dengan 
hanya berpandukan map nan secuit. Kak Erna sudah pesan ,sampai tol Senawang talifon
nanti suami akak datang ambil. Tapi hubby kita pula kata jangan menyusahkan, kita cuba 
cari sendiri dulu.

Akhirnya kami tersalah jalan juga dalam waktu hujan susah nak cari jalan...alasan baik tak...hik3
Terpaksa juga talifon Kak Erna, katanya tunggu situ nanti suami akak datang tau. Terperanjat
kami, bila tengok suami Kak Erna datang dengan menaiki motor dalam hujan. Semata-mata
nak tunjuk jalan ke rumahnya. Dalam kereta kami tak habis bercakap...aduhai kita dah
susahkan orang ni! Rasa bersalah sangat-sangat.

Bila sampai di rumah Kak Erna cakap, memang suami dia macam itu. Kalau orang datang
rumah, dia akan suruh orang tu tunggu dan dia akan datang dengan motor. Aduhai...memang 
baik sangat dan juga ramah suami Kak Erna ni. Berbesar hati kami dapat datang ke rumah 
Kak Erna dan dijamu pula dengan makanan yang enak belaka.


Banyak sangat makanan yang Kak Erna masak. Masakan nogori memang kita suka,
semuanya sedap-sedap.

 


Kita tak suka sangat kuah kacang, kalau hari raya tak makan pun tak kisah. Tapi kuah kacang
Kak Erna ini, kuah kacang yang paling sedap pernah kita makan...terus belajar dengan Kak Erna ...hehe~

Banyak tempat cantik di rumah Kak Erna ni, bawah meja juga Syahmi suka posing.
Panik semua orang Syahmi suka main luar rumah Kak Erna yang sibuk dengan kereta.

 

   
Kak Erna ni sangat handal memasak dan tak lokek pula kongsi resepi. Kita juga dapat
berkenalan dengan 2 lagi blogger.
Ada banyak lagi undangan open house tapi yang paling di nanti Gathering Bloggers
Edisi Raya 2012. InsyaAllah, jika tiada aral...jumpa semua di rumah Dato'....^____^

Kakcik Seroja: Jalan-jalan ke Melaka dan singgah <b>di Seremban</b>...

Posted: 09 Sep 2012 03:32 AM PDT









Anak-anak selalu mengharapkan yang terbaik dari ibu bapa tetapi bersediakah anak-anak untuk memberikan sedikit rasa bahagia di hati ibu bapa mereka?

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads