Ahad, 8 April 2012

05 di kuala pilah - Google Blog Search

05 di kuala pilah - Google Blog Search


Double - Y: #AmanKampus : Putrajaya - Tasik Titiwangsa - Kini <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 04:49 AM PST


Kembara Aman Kampus Mahasiswa Bersama Masyarakat yang dilancarkan di Putrajaya awal pagi tadi kini selamat tiba di Kompleks Rakan Muda Kuala Pilah, Negeri Sembilan. Sebaik sahaja konvoi dilepaskan oleh YB Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor kembara yang membawa lebih 180 mahasiswa ini terus ke Medan Selera Presint 9 untuk melakukan aktiviti 'Info Siswa'.Mahasiswa yang terlibat diagihkan kepada empat kumpulan di mana mereka diberikan tugasan untuk mendekati masyarakat dengan melakukan soal selidik.

Antara soalan-soalan yang diajukan oleh para mahasiswa ini adalah permasalahan yang dialami oleh rakyat setempat, selain itu kumpulan mahasiswa ini turut mengajukan soalan sama ada masih ada janji-janji yang dibuat oleh kerajaan kepada rakyat yang masih tidak ditunaikan.

Hasil maklum balas ini yang diberikan oleh masyarakat ini, akan dikumpulkan dan dibentangkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Selesai dua sessi 'Info Siswa' kumpulan mahasiswa ini terus bergerak ke Kuala Pilah dan yang paling menarik adalah aksi mereka ketika berhenti untuk solat di Hentian Rehat & Rawat Seremban di mana kumpulan mahasiswa ini mengibarkan kain rentang menyatakan sokongan penuh mahasiswa kepada Perdana Menteri DS Najib Tun Razak.

Antara foto menarik yang sempat dirakamkan oleh lensa kami :



Selamat tiba di Kompleks Rakan Muda Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

Ikuti laporan rasmi aktiviti Kembara Aman Kampus - Mahasiswa Bersama Masyarakat di blog LIVE-AMANKAMPUS [KLIK]

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads