Khamis, 9 Februari 2012

05 di port dickson - Google Blog Search

05 di port dickson - Google Blog Search


UzairOthman.com » UzairOthman.com : 4 Jam <b>Di Port Dickson</b> Yang <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 12:32 AM PST

26.1.2012 – walaupun hanya 4 jam berada di Teluk Kemang atau Port Dickson ,negeri sembilan ini. Uzair sempat la juga bermandi-manda walaupun tak bape suka sangat mandi laut ni. tempoh yang singkat berada di sana adalah semata-mata makan sarapan pagi dan mandi laut sahaja. uzair pergi bersama keluarga yang bergerak dari umah pada pukul 5 pagi. tepat jam 7 pagi kami sekeluarga tiba disana dimana hanya beberapa orang saja yang sedang bermandi-manda.

Cuti tahun baru cina ini digunakan sepenuhnya bagi uzair untuk bersama keluarga, walaupun waktu yang singkat sahaja ia tidak sekalipun membuatkan saya bosan . kami terpaksa balik awal kerana banyak kerja yang perlu dilakukan dan diuruskan. walaupun sekejap saja uzair disana. banyak perkara yang uzair dapat dan diantaranya dapat mengetahui tandas yang mahal dan kotor di PD. Amat mendukacita sekali apabila perkara seperti itu berlaku dan ia memalukan malaysia dimata pelancong luar mahupun dalam negara.

selain itu, pihak berwajib juga lambat untuk membersihkan sampah sarap dikawasan sekitar pantai dan ini amat memalukan dan tidak harusnya terjadi di Malaysia. bukan itu saja, terdapat juga pekerja warga asing yang bekerja sebagai penjual pelampung. pelik sungguh dimanakan rakyat malaysia dalam sektor pekerjaan ini. peluang pekerjaan sudah diberi namun kerja itu masih lagi dibuat oleh warga asing.

Bagi mereka yang selalu ke Port Dickson diharap tidaklah membuang sampah merata-rata dan jagalah kebersihan pantai di Malaysia ini. Pesanan saya ini khas untuk pembuang sampah merata-rata di Port Dickson ye.! hehe


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Komen

ads