Ahad, 31 Julai 2011

05 di rasah - Google Blog Search

05 di rasah - Google Blog Search


Amarah: Promosi kelas Dr Zul <b>di</b> Surau Pondok <b>Rasah</b>

Posted: 28 Jul 2011 05:42 AM PDT

Bulan puasa ni takda ye..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Syarak Mengata , Adat Menurut: Kem <b>Rasah</b>, Seremban dalam keadaan <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2011 08:57 AM PDT

Seorang bekas Brigadier Jeneral menulis dalam blognya pada 31 Julai 2011 menceritakan keadaan kem tentera iaitu Kem Rasah di Seremban yang terabai begitu daif sekali seolah-olah seperti sebuah kem pelarian bukan seperti sebuah kem tentera hinggakan ada yang berkata jika pegawai tentera Thai melawat kem tersebut pasti beliau akan merasa begitu malu sekali kerana kem di Thailand jauh lebih baik dari Kem Rasah.

Tulisan penuh bekas Brigadier Jeneral tersebut pada pautan berikut http://mindnoevil.blogspot.com/2011/07/kem-rasah-seremban-in-total-neglect.html

Semasa saya sekolah menengah dahulu arwah ayah saya ada juga membawa saya ke Kem Rasah. Memang benar pada awal tahun 80an, kem tersebut jauh lebih baik dari sekarang ini.

Apa ke tidaknya, pembangunan sekitar Kem Rasah begitu pesat membangun dengan Hospital Tuanku Jaafar, International Medical University, sebuah kuil yang tersergam, Hospital Mawar dan banyak lagi. Tapi Kem Rasah, tengok dari tingkat 7 ketika arwah saya dirawat memang begitu menyedihkan.

Pak Menteri, askar kita di Kem Rasah perlukan perhatian. Jangan tunggu semasa Undi Pos saja.

Sekarang ni di TV1 tak silap saya cerita tentera bertajuk Platun Harimau, emak saya kata askar-askar lain menggelarkan arwah ayah saya Harimau Berantai semasa beliau berkhidmat, tak tahulah sebab apa. Mungkin rakan-rakan ayah saya yang masih hidup tahu ceritanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads