Khamis, 31 Mei 2012

05 di rasah - Google Blog Search

05 di rasah - Google Blog Search


Gambar Bas Umno Terbabit Kemalangan Maut <b>Di</b> Plaza Tol <b>Rasah</b> <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 01:39 AM PDT

Dua bas yang membawa ahli Umno terbabit kemalangan dengan sebuah treler di Kilometer 258.8 Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran susur keluar ke Port Dickson, semalam. Dalam nahas kira-kira jam 2.58 pagi itu, seorang wanita warga emas maut manakala 77 lagi cedera dalam kemalangan bas UMNO itu.

Mangsa, Roa Dol, 79, Ahli Jawatankuasa Umno cawangan Parit Lubok Tengah, Batu Pahat, meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ), di sini, akibat kecederaan teruk di kepala dan badan.

Semua 84 peserta rombongan dari Terengganu dan Johor dalam perjalanan ke Melaka dan Batu Pahat selepas selesai menghadiri Perhimpunan Ulang Tahun Umno ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. Ketika kejadian, sebuah bas dikatakan hilang kawalan, lalu melanggar belakang sebuah treler di hadapannya, sebelum dirempuh sebuah lagi bas rombongan.

Antara mangsa yang terlibat dengan kemalangan membabitkan ahli Umno selepas menghadiri Sambutan Ulang Tahun parti itu di Stadium Bukit Jalil.

Jurucakap polis berkata, siasatan awal dalam kes kemalangan bas UMNO ini mendapati, bas membawa 40 anggota Puteri Umno dari kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Berang, Terengganu yang dalam perjalanan ke Melaka itu melanggar belakang sebuah treler terlebih dahulu.

"Akibat perlanggaran itu, sebuah lagi bas yang membawa 44 lagi ahli Umno gagal mengelak bas yang berada di hadapan, lalu melanggar bahagian belakang bas berkenaan. Kejadian itu menyebabkan mangsa tercampak keluar, manakala 77 lagi penumpang rata-ratanya wanita termasuk pemandu bas cedera," katanya.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan kejadian kemalangan bas UMNO ini. Menurutnya, kesemua mangsa dikejarkan ke HTJ, di sini untuk menerima rawatan.

Pengarah HTJ, Dr Jaafar Che Mat berkata, mangsa disahkan meninggal dunia kira-kira 5.40 pagi. "Kesemua yang cedera dirawat sebagai pesakit luar," katanya.

Incoming search terms:

9 out of 10 based on 10 ratings. 9 user reviews.

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

05 di sikamat - Google Blog Search

05 di sikamat - Google Blog Search


Politiksukusakat: Rumah untuk disewa <b>di Sikamat</b>, Mula 1 Julai

Posted: 31 May 2012 12:54 AM PDT

Salam kepada pembaca semua, sesiapa berminat untuk menyewa rumah di Taman Seri Pandan Sikamat sebuah kawasan rumah baharu di SIKAMAT bermula 1 Julai 2012 ini. Detail : Rumah lengkap berkabinet dapur, grill, awning tutup penuh depan (garaj) dan belakang (dapur) serta pintu pagar tinggi yang telah diubahsuai. Saya mencari penyewa khasnya mereka yang sudah bekeluarga atau yang bercadang mahu bekeluarga. Harga : From 500 sebulan Deposit 2+1 dan api air (rm100) Jika berminat sila hubungi segera Nordin di talian (017-2591429),,cepat sebelum terlambat!

05 di ampangan - Google Blog Search

05 di ampangan - Google Blog Search


Shafie Nor: BN tunai janji <b>di Ampangan</b> tidak sampai empat bulan

Posted: 30 May 2012 06:35 PM PDT

*TAPAK gerai perniagaan di Ampangan, Negeri Sembilan yang akan di robohkan untuk pembinaan gerai baru.
SEREMBAN, RABU, 30 Mei, 2012: Semasa majlis Ramah Mesra Bersama Penduduk Ampangan di Gerai Perniagaan dan Pasar Ampangan dekat sini pada 15 Oktober tahun lalu, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan peruntukan sebanyak RM5.5 juta bagi menaik taraf serta menyelenggara tiga lokasi awam di kawasan berkenaan.
Daripada peruntukan itu, sebanyak RM4 juta bagi menaik taraf gerai perniagaan Ampangan, RM950,000 menyelenggara Rumah Pangsa Ampangan dan RM500,000 (pasar Ampangan).
Peruntukan itu disalurkan oleh kerajaan yang mahu melihat penduduk di kawasan berkenaan menikmati kehidupan lebih sejahtera meskipun kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ampangan dikuasai pembangkang yang menang buat pertama kali dalam pilihan raya umum lalu.
Tidak sampai empat bulan selepas pengumuman itu, janji tersebut telah pun ditunaikan.
Projek menaik taraf gerai perniagaan pula dijangka bermula pada Julai ini.
Pengerusi Persatuan Penduduk Rumah Pangsa Ampangan, Anuwar Alabahas mengucapkan terima kasih kepada kerajaan yang prihatin dalam usaha meningkatkan kesejahteraan hidup penghuni rumah pangsa berkenaan.
"Saya dan penduduk kawasan ini tidak menyangka apa yang telah kami harap dan doakan selama ini termakbul akhirnya.
"Kami amat gembira dengan perubahan besar yang dilakukan di tempat tinggal kami. Kini kami boleh tinggal dalam keadaan lebih selesa dan harmoni," katanya dalam satu pertemuan dengan Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.
Kata Anuwar, tanpa bantuan kerajaan, penduduk di kawasan tersebut mungkin tidak mampu membaiki kerosakan rumah termasuk kemudahan awam di kawasan perumahan itu.
"Sebelum ini kawasan ini boleh dikatakan sudah tidak bermaya kerana banyak masalah yang dihadapi penduduk selepas segala kemudahan termasuk saluran air rosak akibat terlalu usang.
"Tetapi kini semua telah berubah apabila longkang, tingkap, kawasan pembuangan sampah, paip air, termasuk taman permainan telah dibaiki.
"Bukan itu sahaja, rumah kami juga telah dicat, jalan ditar malah bumbung termasuk surau sudah dibaiki dan diganti," ujarnya.
DUN Ampangan adalah salah satu daripada enam DUN yang terletak dalam Parlimen Seremban.
Kawasan yang mengandungi sebanyak lapan kampung Melayu dan 20 taman perumahan ini mempunyai sembilan pusat mengundi.
Pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12), calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rashid Latif menewaskan muka baru Barisan Nasional (BN), Mohd. Nor Awang dengan majoriti 165 undi.
Jika diteliti pada keputusan tersebut, terdapat 236 undi rosak manakala 29 kertas undi lagi tidak dikembalikan.
"Walaupun calon PKR diangkat sebagai wakil rakyat, hakikatnya rakyat lebih mudah dan senang meminta pertolongan daripada Pusat Khidmat Masyarakat BN DUN Ampangan," kata Pegawai Penyelaras pusat tersebut, Ros Shahar Mustafa.
Jelasnya, wakil rakyat sedia ada sering memberi cadangan yang tidak munasabah apabila sesuatu masalah dibangkitkan kepadanya.
Kata Ros Shahar lagi, apabila penduduk mengadu masalah banjir kilat yang sering melanda kampung mereka, ADUN Ampangan itu hanya menyarankan supaya diadakan piket di depan Wisma Negeri yang menempatkan pusat pentadbiran kerajaan negeri.
"Ini bukan menyelesaikan masalah tetapi hanya menambah masalah," ujarnya.
Beliau menarik perhatian, Pusat Khidmat Masyarakat BN DUN Ampangan menjadi begitu terkenal hingga ada rakyat dari DUN yang berjiran seperti Paroi dan Sikamat yang turut dikuasai pembangkang datang ke situ meminta bantuan.
Ros Shahar memberitahu, pelbagai bantuan disalurkan oleh kerajaan kepada rakyat di kawasan Ampangan selepas pilihan raya umum lalu.
Antaranya kata beliau, jika sebelum pilihan raya umum lalu jumlah penerima bantuan bulan Jabatan Kebajikan Masyarakat adalah kira-kira 60 orang tetapi kini bertambah kepada 600 orang.
Sebanyak 50 buah rumah di kawasan itu juga telah dibaik pulih melalui Skim Baik Pulih Rumah melibatkan perbelanjaan kira-kira RM500,000.
Salah seorang penduduk Ampangan, Rosly Abu Bakar, 62, berharap para pengundi di situ akan membuat keputusan tepat pada pilihan raya umum akan datang.
"Apa yang kita lihat sejak pilihan raya umum lalu adalah bukti jelas pihak yang mana sebenarnya berkhidmat tanpa jemu.
"Janganlah diulangi kesilapan lalu dan buatlah keputusan demi masa depan kita semua," katanya. - UTUSAN

05 di senawang - Google Blog Search

05 di senawang - Google Blog Search


Politiksukusakat: Rumah untuk disewa <b>di Sikamat</b>, Mula 1 Julai

Posted: 31 May 2012 12:54 AM PDT

Salam kepada pembaca semua, sesiapa berminat untuk menyewa rumah di Taman Seri Pandan Sikamat sebuah kawasan rumah baharu di SIKAMAT bermula 1 Julai 2012 ini. Detail : Rumah lengkap berkabinet dapur, grill, awning tutup penuh depan (garaj) dan belakang (dapur) serta pintu pagar tinggi yang telah diubahsuai. Saya mencari penyewa khasnya mereka yang sudah bekeluarga atau yang bercadang mahu bekeluarga. Harga : From 500 sebulan Deposit 2+1 dan api air (rm100) Jika berminat sila hubungi segera Nordin di talian (017-2591429),,cepat sebelum terlambat!

05 di gemas - Google Blog Search

05 di gemas - Google Blog Search


Kerani <b>di Bahau</b> | JAWATAN KOSONG 2012

Posted: 25 Jun 2011 03:50 PM PDT

Kami merupakan syarikat yang terletak di Bahau, Negeri Sembilan memerlukan kerani am ( lekaki / perempuam )yang boleh mula bertugas dengan hujung Jun ini.

Kelayakan yang diperlukan:
- SPM/Sijil sahaja
- Mahir menggunakan komputer
- Rajin dan boleh berkomunikasi dengan baik

Waktu kerja
-8.00am-5.00pm

Tempat Kerja
-1st Floor, No.24, Jalan Meranti 36, Taman Meranti, 72100, Bahau, Negeri Sembilan.

JIKA BERMINAT SILA MENGHUBUNGI ATAU SMS Mr. Lai (016-9333637 / 012-3232368)
Email : lyunfat@yahoo.com.hk

05 di lenggeng - Google Blog Search

05 di lenggeng - Google Blog Search


KHIDMAT MERU: CERAMAH UMUM <b>DI LENGGENG</b>

Posted: 01 Apr 2012 05:24 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]CERAMAH UMUM DI LENGGENG. YB Dr Abd Rani bin Osman telah diberikan tanggungjawab menggantikan YB Salahuddin Ayob untuk berceramah di DUN Lenggeng , Negeri Sembilan. Turut memberikan ceramah ialah ...

! AYIE-FIKRI !: Kenangan <b>Di</b> Sek. Keb.Mendum <b>Lenggeng</b> Part 3

Posted: 31 May 2012 07:25 AM PDT

Selamat Hari-Hari Kepada Pembaca

Untuk kali ini tengok Tahun 4.. kelas paling ayie sayangi sebab kelas ini tak ramai pelajar.. dan pelajar pon semuanya mendengar kata.. dan tahun 4 ada seorang pelajar paling tinggi kertas ujian yang ayie tanda.. jom tengok gelagat diorang

Atas dari kiri: Mohd Nashriq, Nur Ainin Khairin, Nur Afiqah, Nur Aisyah, Kamil
Bawah dari kiri: Humaira, Ainaa Najwa



Ayie doakan anda semua terus berjaya walau apapon bidang yang anda ceburi.. amin..

 Ayie sayang anda ♥♥♥ Part 1, Part 2

05 di jempol - Google Blog Search

05 di jempol - Google Blog Search


think health, not drugs: SKUAD 1Malaysia <b>Jempol di</b> Pelancaran Y <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 04:15 AM PDT

memang meriah sambutan Hari Belia Negara 2012 hari ini. 
turut menyertai acara adalah SKUAD 1Malaysia dari Jempol...












SKUAD 1Malaysia dari Jempol..!!!
memang happening you all ni
thanks semua...
nanti join lagi ye..

hidup ini terlalui indah untuk disiakan..
so, lets think health not drugs..

05 di teluk kemang - Google Blog Search

05 di teluk kemang - Google Blog Search


Family Holiday : Jln2 <b>Di Teluk Kemang</b> - THE SWEET ESCAPE OF <b>...</b>

Posted: 30 May 2012 05:30 PM PDT

Last day at Port Dickson on Sunday. Kitorang nak check out anytime. No time frame.

Pagi2 tu spt biasa pg balun swimming dulu sebelum bergerak balik. Mmg swimming kaw2 punya sampai kecut satu badan. Ahaksss :) Dah swimming haruslah lapar kan. Pagi tu just having a simple breakfast. Sempat lagi dorang prepare lunch sebelum kitorang semua bergerak balik. Dan sempat jugak tidur sejam dua. Ater takde time frame kan.

Siap berkemas semua, after Zohor kita bergerak balik. Tinggal kenangan kami di apartment tuh. Tapi sebelum meneruskan perjalanan ke Klang, tak sah klu tak singgah Teluk Kemang. Dr apartment nak ke Teluk Kemang tu 5 minit jer. So jalan2 lah cuci mata. Kot lah ada sape2 nak beli buah tangan.

Actually takde ape pun yg menarik kat Teluk Kemang tuh. Balik2 jual benda yg sama jer. Makanan jgn ckp lah. Byk, tapi semua hampeh belaka. Beli keropok lekor kemain keras mcm batu. Lepas tu rasa tepung jer. Lyn jeluak kan balik. Nak meniaga agak2 ler. Jual mknn takde kualiti langsung. Tau nak untung jer.

Sapa2 nak naik kuda, kereta kuda, kereta kecik ker ape2 lah. Semua ada. Tapi ada sesuatu yg baru di situ. Sebelum ni pergi tak ada.

P1100674 Tu dia. Extreme drift cycle nama dia. Basikal baring kata org melayu. hehehe. RM5 tuk 10 minutes. Berbaloi lah tuk sapa2 yg nak naik. Lepas gian kan. hehehhe

Ni semua anak2 buah Lyn. Budak2 ni yg conquer main menatang ni. Masa tu serious takde org main. Bila time anak2 buah Lyn naik, kemain plak ramai org. Sampai ada yg menunggu. Pembuka rezeki betullah. hehehe

page11 Puteri pun naik jugak uolsss. Reti lak dia. Tapi yg buat kitorang gelak, dia break guna kaki. Padahal break kat tgn. Kata dia break tu ketat, susah nak tekan. Budak kecik 6 thn kot. Mane lah kuat nak tekan kan.

Budak2 ni bercerita, mmg syok naik basikal baring ni. Tapi bila dah stop, ketar2 lutut. Hahaha. Ape taknya, kayuh smbil baring uolssss.

P1100683 Sebahagian dari my family. Yg lain2 kemana ntah perginya mencari barang. We just spent almost 1 1/2 hours at Teluk Kemang. Pukul 4pm kita dah bergerak balik. Isi minyak siap2 then terus pecut.

Tak de nak pecutnya. Hujan lebat bila exit Seremban/Kuala Lumour. Serious tak nampak jalan. Dgn accident lagi. Haruslah jem. Tak berhenti mane2 R&R pun. Sampai rumah lebih kurang 6.15pm. Alhamdulillah.

We had fun together especially with my beloved family. Tinggalkan kenangan yg terindah di Port Dickson.

Selepas ni InsyaAllah, kami ke Pantai Timur plak :)

05 di jelebu - Google Blog Search

05 di jelebu - Google Blog Search


Tranungkite Online v11 - Bang Mat Sabu <b>di Jelebu</b> 3 Mei 2012

Posted: 01 May 2012 11:46 AM PDT

Tranungkite Online v11 - Bang Mat Sabu di Jelebu 3 Mei 2012

Balik SemulaTranungKite OnlineSertai Facebook TKORSS FeedHantar ArtikelForum Borak SiberSemakan AkaunJalinan SiberTopik ArtikelTopik BeritaTopik ArtikelArkib BeritaIklanekaHubung KamiMasukKeluar

');

Tawaran Istimewa Heb Hosting

Strategi Mengajar Efektif Menggunakan NLP
Bang Mat Sabu di Jelebu 3 Mei 2012
Posted on Tuesday, May 01 @ 11:46:50 PDT
Dilulus untuk paparan oleh aya

Info Semasa Oleh: amkns

"

CERAMAH UMUM

Pendedahan Bersih 3.0

Tarikh : 3 Mei 2012, Khamis

Masa : 9 mlm

Tempat : Kg Jambatan Serong,Ulu Klawang, Jelebu, N.Sembilan

Penceramah :

- Tn Hj Mohamad Sabu

- Chegubard

Sebarang pertanyaan hubungi Aniff 013-3102082

Anjuran : PAS Kawasan Jelebu

"

Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada dollahharimau@gmail.com. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. Panduan Mudah BELAJAR BAHASA ARAB oleh Pensyarah UiTM

  2. Produk murah berkualiti untuk keluarga bahagia. Bandingkan harga kami....

  3. ##TAQWIM DIGITAL## - Jam Solat Automatik! Rekabentuk Terkini. Untuk kegunaan sendiri atau dijadikan HADIAH "saham Akhirat"

  4. # Perlindungan, Medical Card, Savings (segalanya di Prudential BSN Takafu l )

  5. Stor Kebahagiaan Rumahtangga Suami Isteri Yang Ceria, Hebat, Tenang & Bahagia..

  6. Shhhh.... Ada Alat Istimewa Untuk Lelaki. Rahsia Jadi Kuat, Bertenaga & Berkuasa Kuda!!

  7. Masalah Tak Mampu Nak Tahan Lama? Selesai Serta Merta Dengan Hanya Libido Gel...

  8. Ubat Kuat Lelaki, Merawat Masalah Lemah Syahwat & Mati Pucuk, 100% Herba!! ..

  9. Penawar Kanser Dan Pelbagai Penyakit Kronik.. Ia BUKAN UBAT, Tetapi Semulajadi & Terbaik Untuk Semua...

  10. Herba Dari Kanada, Amat Baik Sebagai Supplemen Untuk Kelakian!! Sangat Semulajadi Dengan Jenama Dan Kualiti Antarabangsa....

  11. "YOLI" TERBARU DIPASARAN, TIADA FLUSHING, SISTEM FREE MANTAIN, DOWNLINE PERCUMA, TEAM TERBAIK,JADILAH YG TERAWAL!!!

  12. DULU HAI-0, UPTRAND, USANA, MONAVIE DLL, SKRG FANOMENA BARU NETWORK MARKETING BARU BERMULA... ANDALAH YG TERAWAL >

  13. JANGAN JOIN Mana Mana MLM, Network Marketing, selagi anda belum baca INFO PENTING ini

  14. PANAS...Baru dilancarkan MARCH 2012..Bisnes International WAJIB buat tahun 2012...Telah lahirkan lebih 300 jutawan dalam masa 4 tahun

  15. jadilah suami isteri yang hebat........ Baru!

  16. RAHSIA BUAT DUIT RM3,408.00 SEBULAN DENGAN HANDPHONE TANPA MENJUAL TOP UP ! Baru!

  17. Barah, Diabetik, Darah Tinggi, Lemah Jantung, Sembelit, Tiroid, Fibroid, Jerawat, Rawatan Bersalin… Sembuh Dengan 1 Makanan Saja Baru!


 
Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Klik untuk pakej iklan

Kedai Kebahagian Suami Isteri
"Bang Mat Sabu di Jelebu 3 Mei 2012" | Login/Create an Account | 0 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.

ads